Saturday, June 23, 2007

256 Pasukan Sertai Kejohanan Bola Sepak Piala PM

KEPALA BATAS-Sebanyak 256 pasukan akan mengambil bahagian pada kejohanan bola sepak Sembilan Sebelah Terbuka Piala Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bagi kali ketiga di sini 8 Julai ini.


Kejohanan sehari itu dianjurkan oleh Pemuda Umno bahagian Kepala Batas turut disertai dua pasukan dari selatan Thailand.


Setiausaha kejohanan Mohd Sukor Md Yusoff berkata Kedah menghantar 100 pasukan, Pulau Pinang (84), Kelantan (16), Perak (14), Kuala Lumpur (12), Selangor (9), Johor dan Terengganu (4), Perlis dan Negeri Sembilan (3), Pahang, Sabah, Thailand (2) dan Melaka (1).


Hulubalang FC dari Melaka merupakan juara bertahan. Sebanyak 16 padang bola di sekitar Seberang Perai Utara akan digunakan untuk kejohanan itu.


Mohd Sukor berkata juara akan membawa pulang wang tunai RM13,000, piala pusingan, manakala naib johan dan pememnang ketiga masing-masing akan menerima RM7,000 dan RM5,000.


Beliau berkata perdana menteri yang juga Anggota Parlimen Kepala Batas akan menyaksikan perlawanan akhir di Kompleks Sukan Bertam di sini dan menyampaikan hadiah kepada pemenang.(BERNAMA)