Monday, June 11, 2007

Kafeteria Hospital Sultan Abdul Halim bocor.

Sungai Petani-Kafeteria Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani hari ini dilimpahi air akibat kebocoran paip yang berlaku di atas siling kafeteria tersebut.

Kebocoran paip di atas siling hospital berkenaan berlaku kira-kira jam dua petang tadi. Tinjauan kami petang tadi di hospital tersebut mendapati kerja-kerja membersihkan lantai sedang dilakukan oleh wakil kontraktor hospital berkaitan.

Tinjauan juga mendapati air daripada kebocoran tersebut masih lagi mengalir keluar melalui corong-corong lampu dan ditepi siling dalam bangunan itu manakala sebahagian daripada lantai kafeteria tersebut dilimpahi air.Kami juga difahamkan kejadian paip bocor di hospital ini merupakan kejadian kali kedua pernah berlaku.

Hospital yang bernilai lebih 450 juta itu dibuka januari lalu dan masih dalam tempoh jaminan pihak kontraktor yang membinanya dan dijangka akan dirasmikan pada bulan julai depan.Sebelum ini hospital terbabit juga telah digemparkan dengan kejadian siling runtuh yang melibatkan wad kanak-kanak dan dewan bedah di hospital berkenaan.