Sunday, June 3, 2007

Kejohanan SUKPEN III 2007

Seberang Perai-Beberapa acara dipertandingkan di Pulau Pinang dalam kejohanan SUKPEN III 2007 hari ini.Antara acara sukan yang menarik dipertandingkan seperti menembak,boling,tinju dan memanah.

Sementara itu pertandingan bola jaring (wanita) yang diadakan di Kompleks Sukan MPSP Bertam,Kepala Batas telah menyaksikan lima pasukan yang bertarung, terdiri daripada Pasukan Seberang Perai Utara,Seberang Perai Tengah,Seberang Perai Selatan,Daerah Barat Daya dan Daerah Timur Laut.Pasukan Seberang Perai Tengah yang berjesi kelabu telah menjuarai pertandingan tersebut manakala pasukan daripada Seberang Perai Utara menduduki nombor dua dan pasukan daripada Daerah Timur Laut menduduki tempat ketiga.

Dalam pada itu di Kompleks Kementerian Belia & Sukan (KBS) Batu Uban Pulau Pinang pula telah berlangsung pertandingan sepak takraw (lelaki) yang juga melibatkan lima pasukan bertanding.

Dalam pertandingan “kategori Regu” johan nya telah disandang oleh pasukan daripada Barat Daya “A” manakala Pasukan Seberang Perai Tengah “A” telah menjadi naib johan dan pasukan Barat Daya “B” menduduki tempat ke tiga dalam perlawan tersebut.

Dalam perlawanan secara “pasukan” pula pasukan Barat Daya telah berjaya menjadi Johan manakala tempat ke dua disandang oleh Pasukan Seberang Perai tengah dan Pasukan Seberang Perai Utara menduduki tempat ke tiga.

Bagi acara “beregu” dua lawan dua pula Johannya disandang oleh Pasukan Seberang Perai Tengah “B” dan Naib Johan pula disandang oleh Pasukan Seberang Perai Tengah “A” manakala Pasukan Seberang Perai Utara “B” menduduki tempat ke tiga dalam pertandingan tersebut.