Wednesday, October 10, 2007

Sivarasa Rasiah Akan Temui BPR esok

Naib Presiden KeADILan, Sivarasa Rasiah dan Penyelaras Politik Anwar Ibrahim, Sim Tze Tzin sekali lagi akan hadir ke pejabat Badan Pencegah Rasuah (BPR) Wilayah Persekutuan pada jam 11 pagi esok berhubung pendedahan pita skandal Ketua Hakim Negara.

Sebelum ini, selepas pertemuan dengan BPR pada 4 Oktober lalu, mereka diugut supaya mendedahkan sumber video tersebut atau akan dikenakan tindakan.

Mereka menerima notis terakhir dari BPR minggu lepas yang menyatakan jika sumber video tersebut tidak didedahkan dalam 7 hari dan esok adalah hari terakhir, mereka boleh dipenjara selama dua tahun atau denda RM10,000.

Ketika dihubungi hari ini, Sivarasa berkata, mereka akan terbuka mengenainya tetapi menyuarakan keprihatinannya terhadap cara BPR menjalankan siasatan terhadap skandal itu yang telah menggegarkan badan kehakiman.

“Saya ragu dengan cara BPR menyiasat perkara ini. Jika mereka ingin tahu kesahihan klip video tersebut, cara pasti dan termudah ialah dengan mendapatkan pakar teknikal untuk mengesahkannya,” tambahnya.

Bagaimanapun, kata Sivarasa, BPR gagal berbuat demikian dan tetap mahu mendapatkan sumber klip video tersebut.(petikan www.suarakeadilan.com)