Monday, September 24, 2007

Pasangan Daif Kampung Berjaya Terima Bantuan JKM

Jeniang - Susulan pendedahan mengenai satu keluarga yang hidup dalam kedaifan di Kampung Berjaya, Jeniang, Kedah pada 14hb September lalu, Harian Utara telah menghubungi Jabatan Kebajikan Masyarakan (JKM) Daerah Kuala Muda bagi mendapatkan reaksi daripada mereka.

Pegawai Kebajikan Masyarakat Daerah Kuala Muda, Mohamad bin Hj Md Nor yang ditemui menjelaskan bantuan sebanyak RM 100 sebulan kepada pasangan tersebut telah diluluskan pada 23hb September lalu.

"Mengikut rekod JKM Kuala Muda, pasangan Md Daya Tahir 52 tahun dan isterinya, Molia Shuib 30 tahun telah membuat permohonan bagi mendapatkan bantuan melalui pejabat JKM Daerah Sik dan telah pun dipanjangkan kepada pejabat JKM Kuala Muda pada 11hb September lalu",Jelasnya.

Lanjutan daripada itu pegawai-pegawai daripada JKM Kuala Muda membuat lawatan mengejut bagi melihat sendiri kedaifan pasangan terbabit.Dalam lawatan tersebut juga, pihak JKM Kuala Muda turut menyerahkan sumbangan berupa barang-barang keperluan harian bagi meringankan beban pasangan terbabit untuk membuat persediaan menyambut ketibaan hari raya tidak lama lagi.